• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Utöka remember lån

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
79
Poäng
217
Sökte via Lendo, och det fungerade precis som ni sa -jag sökte 200 000 och fick erbjudande på 480k (har 280000 befintligt). Räntan gick upp från 10 nånting till 12,3. Men med de lån jag kommer lyckas lösa, sänker jag mina månadskostnader med 3000 per månad. Det suraste är ju att lånet ”börjar om” så månadsavgiften mest är ränta och knappt någon amortering, men för tillfället funkar detta bäst ändå.
Grattis! Även om du ”börjar om” med att betala ränta så får du förhoppningsvis en ännu bättre ekonomisk tillvaro. Känner likadant inför ett byte av lån som jag hoppas kunna få i veckan. Men med räntan hos Remember kan jag nog halvera räntekostnaderna.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Merksh

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Sökte via Lendo, och det fungerade precis som ni sa -jag sökte 200 000 och fick erbjudande på 480k (har 280000 befintligt). Räntan gick upp från 10 nånting till 12,3. Men med de lån jag kommer lyckas lösa, sänker jag mina månadskostnader med 3000 per månad. Det suraste är ju att lånet ”börjar om” så månadsavgiften mest är ränta och knappt någon amortering, men för tillfället funkar detta bäst ändå.

Är också inne på att se om jag kan utöka mitt rememberlån. Får man fråga vad du hade för förutsättningar när du ökade detta?Jag har väldigt mkt blanco som ställer till det lite för mig. Skulle hjälpa mig ganksa rejält om jag kunde lösa bort lite högränteskulder.

Jag har inkomst 790 tkr. Blanco 1,52 mkr. Krediter 140 tkr. 1 FF på UC och 1,2 i UC-score.

Man vill ju inte offra en förfrågan i onöda :(
 

niclin

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
20 September 2011
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
Är också inne på att se om jag kan utöka mitt rememberlån. Får man fråga vad du hade för förutsättningar när du ökade detta?Jag har väldigt mkt blanco som ställer till det lite för mig. Skulle hjälpa mig ganksa rejält om jag kunde lösa bort lite högränteskulder.

Jag har inkomst 790 tkr. Blanco 1,52 mkr. Krediter 140 tkr. 1 FF på UC och 1,2 i UC-score.

Man vill ju inte offra en förfrågan i onöda :(
Ni som fått beviljat ökning, har ni betalt i tid till remember alltid ? Eller har ni varit sen någon gång ?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 280
Mottagna reaktioner
882
Poäng
717
Ni som fått beviljat ökning, har ni betalt i tid till remember alltid ? Eller har ni varit sen någon gång ?

Min ökning kom som erbjudande genom Zmarta men jag hade aldrig varit sen med betalning, dock ofta utnyttjat betalningsfria månader.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 315
Mottagna reaktioner
1 121
Poäng
897
Blev nekad på lendo. Men tyvärr godkänd på remember direkt istället
 

niclin

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
20 September 2011
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
700 k blanco typ o 400 k inkomst. Men funkade inte på lendo
Tack för att du delade med dig, men då ansökte du via lendo och sen direkt till remember ? Men kunde remember utgå från den kreditupplysning som redan tagits via lendo då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp